• Retrofestarit
  • Eput Pudiksella

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Pohjoinen ruoka ja matkailu - Arctic Food and Travel -hanke käynnistää yritysvalmennusryhmän Pudasjärven alueella

Yritysvalmennukset on suunnattu ruoka-, matkailu-, majoitus-, ohjelmapalvelu-, käsityö- ja muiden alojen yrittäjille – niin pienille kuin suurillekin toimijoille!

Yritysvalmennuksen sisältö

• noin 5 tapaamista vuoden 2017 aikana
  • tapaamiset pääosin mukana olevissa yrityksissä tai muissa alueen yrityksissä (tutustuminen)
  • osallistuva yrittäjä saa mm.
    • tietoa oman yritystoiminnan kehittämiskohteista ja keinoja niiden ratkaisemiseksi
    • tietoa, toimintatapoja ja välineitä yrityksen arkeen
    • toisten yrittäjien ja asiantuntijoiden kanssa yhdessä tekemistä ja oppimista
    • uusia kontakteja ja ideoita muilta yrittäjiltä
  • ryhmälle tarjotaan myös opintomatkoja Suomeen ja ulkomaille, ruoka-matkailutapahtumia ja seminaareja yhdessä Pohjois-Pohjanmaan muiden alueiden yrittäjien kanssa (erillisilmoittautuminen, maksullisia)
  • tapaamisten aiheet voivat olla esimerkiksi seuraavia, valmennuskokonaisuus valitaan ja räätälöidään kunkin ryhmän yrittäjien toiveiden ja tarpeiden mukaan

Valmennustapaamisissa osallistujilla on mahdollisuus jakaa kokemuksiaan ja keskustella toimialoihinsa liittyvistä ajatuksista saman ja eri alan ammattilaisten kanssa – oppia toinen toisiltaan! Tapaamiset sisältävät työpajoja, asiantuntijapuheenvuoroja ja yritysvierailuja. Toiminnalla tähdätään oman yrityksen kehittämiseen, yhteistoiminnan aktivointiin ja verkostoitumiseen Pudasjärven alueella.

Jos yrityksesi kehittäminen on sinulle itsestäänselvyys ja olet valmis haastamaan nykyiset toimintatapasi, olet juuri etsimämme yrittäjä! Tervetuloa mukaan luomaan entistä toimivampi ruoka- ja matkailualan verkosto Pudasjärvelle.

Vastaavat yrittäjävalmennukset ruoka- ja matkailualalla toimivat jo Utajärven, Raahen ja Lakeuden alueilla ja jatkossa myös mm. Oulun seudulla. Myös eri alueiden ryhmien yhteisiä tapahtumia (seminaarit, opintomatkat, ruoka-matkailutapahtumat) on tulossa. Muista tapahtumista ja niiden hinnoista tiedotetaan erikseen. Tapahtumat suunnitellaan ja suunnataan ensisijaisesti yritysvalmennuksiin osallistuvien toiveiden mukaisesti.

Yritysvalmennuksen ja verkostoon osallistumisen hinta / yritys:

• 124 € (sis. alv) / vuosi – yrityksen liikevaihto alle 10 000 € / vuosi
  • 310 € (sis. alv) / vuosi – yrityksen liikevaihto yli 10 000 € / vuosi

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Arja Keränen, yritysasiantuntija
www.proagriaoulu.fi/fi/pohjoinen-ruoka-matkailu/

Pohjoista ruokaa ja matkailua

Pohjoinen ruoka ja matkailu – Arctic Food and Travel -hanke edistää Pohjois-Pohjanmaalla paikallisiin erityispiirteisiin ja ruokakulttuuriin pohjautuvaa monialaista kehittämisyhteistyötä.

Hanke tunnistaa ja nostaa esille pohjoispohjalaista ruokaperinnettä ja -kulttuuria, muuta kulttuuria, maiseman ja luonnon arvoja sekä alueen matkailullisia vetovoimatekijöitä. Yrityksiä valmennetaan suunnittelemaan ja yhteistyössä tuotteistamaan näistä teemoista uusia palveluja ja elämystuotteita.

Tavoitteet

• laadukkaita ruokamatkailutuotteita ja -palveluita tuottava yritysverkosto, jonka kautta pohjoispohjalainen ruokamatkailu tulee tunnetuksi omassa maakunnassa, Suomessa ja kansainvälisesti
  • korkea ja yhtenäinen tuote- ja palvelulaatu sekä jatkuva parantaminen verkoston kaikissa yrityksissä
english
russia
terveys rakennusluvat opetus
poytakirjat pieni
luottamushenkilopalvelu

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Tiedote lähialueen asukkaille

Jatkamme Suojalinnan urheilukenttien rakentamista toukokuussa 2017.

Urakoitsijana toimii Destia Oy. Työmaa-alue tullaan rajaamaan ja sulkemaan. Työmaasta saattaa aiheutua hieman pöly ja meluhaittaa. Työmaa valmistuu kesällä 2017.

Pahoittelemme mahdollista häiriötä

Tolpanvaaran tuulivoimapuiston osayleiskaava

Maanomistajille ja muille osallisille varataan tilaisuus mielipiteensä esittämiseen Tolpanvaaran tuulivoimapuiston osayleiskaavaa valmisteltaessa. Yleiskaavaluonnos pidetään nähtävänä 26.4. – 29.5.2017 Pudasjärven kaupungin teknisellä osastolla, osoite Varsitie 7 Pudasjärvi, sekä internetissä, osoitteessa www.pudasjarvi.fi.

OuluOn Only In Lapland