Nuorten ajatuksia Karhupajasta

Karhupaja on iloinen ja pirteä nuorten työpaja, joka tukee ja auttaa erilaisissa elämäntilanteissa, esimerkiksi työhön ja opiskeluun liittyvissä asioissa.

Karhupaja tarjoaa nuorille myös opettavaisia retkiä ja kokemuksia, joista voi oppia. Viimeksi olemme vierailleet Oulussa Eteenpäin-messuilla ja Tietomaassa. Maaliskuussa Taivalkosken nuorten työpajan väki kävi vierailemassa meillä ja yhdessä kävimme tutustumassa Unelmatehtaan toimintaan Rimmillä. Marjatta Rummukainen esitteli meille tilat ja tulevaisuuden suunnitelmia. Päivään sisältyi myös erilaisia kilpailuja ja makkaranpaistoa.

Tässä joitain ajatuksia Karhupajan henkilökunnasta: Sointu Veivon korkojen kopinan kuulee vaikka joen toiselle puolelle ja hänellä on kannustava ääni, joka tavoittaa jokaisen pajalaisen. Outi Vitikka on mukava ja reipas työvalmentaja, joka kannustaa ja auttaa muita pajalaisia. Hän on ideoita täynnä ja jakaa niitä mielellään muillekin. Merja Taivaloja on ihana keittiömestari, jolla on huumoria ja taitoa kaikissa keittiöön ja siivoukseen liittyvissä asioissa. Jarmo Eskola on jämäkkä mies, positiivinen ja hyvä työvalmentaja, jolla on aina hyviä työtehtäviä tarjolla. Hänestä saa ensivaikutelman, että hän on hieman kireä, mutta ensivaikutelma pettää. Ensio Mertala on mukava työnohjaaja, joka on auttavainen ja opettaa puupuolen töitä nuorisolle.

Nuorten työpajalla on aina vilinää ja vilskettä positiivisella meiningillä. Myös siistit työtilat, työasut ja välineet antavat motivaatiota jatkaa työpajalla. Karhupaja tarjoaa erilaisia työtehtäviä ja vaihtoehtoja nuorille sekä hyvät ja antoisat eväät päivään, vaikka olisikin eilispäivän ruokia tarjolla.

Suosittelemme lämpimästi nuorten työpajalle tutustumista ja töihin tulemista nuorisolle, joilla ei ole ammattia, koulutusta tai töitä tällä hetkellä.

Karhupajalaiset:

Emilia Honkanen