Mikä on maakunnan paras kylä 2021?

Pohjois-Pohjanmaan Kylät ry pyytää maakunnan kylä- ja asukasyhdistyksiä ilmoittautumaan ehdokkaaksi Vuoden Kylä 2021 -kilpailuun.

Valinnan suorittaa Pohjois-Pohjanmaan Kylät ry:n hallitus ja Vuoden Kylä julkistetaan Pohjois-Pohjanmaan maakunnallisilla kyläpäivillä 4.-5.9.2021 Kuusamossa. Vuoden Kylä saa rahapalkinnon toimintansa kehittämiseen sekä kiertopalkinnon vuodeksi haltuunsa. Pohjois-Pohjanmaan Vuoden Kylä 2021 osallistuu maakunnan edustajana valtakunnalliseen Vuoden Kylä 2022 -kisaan.

Koronatilanteesta johtuen vuoden 2020 maakunnallista kilpailua ei järjestetty. Pohjois-Pohjanmaan Kylät ry:n hallitus päätti valita vuoden 2020 voittajaksi ja maakunnan edustajaksi vuoden 2021 valtakunnalliseen kilpailuun Siiponkosken Haapajärveltä.

Vuoden Kylä 2021 -valinnassa painotetaan erityisesti kylän elinvoimaisuutta, elinkeinojen toimintaympäristön edistämistä, uusia palveluita ja kestävää kehitystä.

Osallistumislomake liitteineen tulee palauttaa Pohjois-Pohjanmaan Kylät ry:lle viimeistään perjantaina 31.5.2021 klo 15.00 sähköpostitse osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Tarkemmat tiedot hakemisesta löytyvät täältä.

Hakulomake löytyy täältä.