Lähetään liikkeelle 2.0! - Ideakilpailulla nuorille liikuttavaa toimintaa

NOVA2-hanke hakee ideoita ja uudenlaisia ratkaisuja 15-29-vuotiaille nuorille kohdennetun matalan kynnyksen liikuntatoiminnan käynnistämiseksi ja toteuttamiseksi Pudasjärvellä. Ideakilpailun kautta on jaossa 3000 euroa/ kunta.

Kaikille avoimen ideakilpailun tarkoituksena on lisätä nuorten mahdollisuuksia liikkua arjessa ja harrastaa liikuntaa höntsäillen ja helposti, ilman sitoutumispakkoa tai kilpailullisia tavoitteita. Ideoita haetaan erityisesti työtä ja koulutusta vailla olevien tai vähän liikkuvien nuorten hyvinvoinnin lisäämiseksi.

Projektiehdotukset jätetään 31.8.2019 mennessä NOVA2-hankkeen verkkosivuilta löytyvän projektilomakkeen kautta: http://www.popli.fi/nova2/ideakilpailut/

Ehdotuksen jättäjän tulee olla 3. sektorin toimija, ja eduksi katsotaan, jos projektitiimissä on mukana myös kuntatoimijoita. Projektiehdotuksista valitaan kokeiluprojektit, jotka toteutetaan NOVA2-hankkeelle ostopalveluna aikavälillä 16.9.-30.11.2019.

Lähetään liikkeelle 2.0! -ideakilpailu on jatkoa toukokuussa 2019 järjestetylle ideakilpailulle, jossa valittiin toteutettavaksi kokeiluprojektit Iistä ja Oulusta. Ideakilpailun toisella kierroksella haetaan projektiehdotuksia nuorten liikuttamiseksi Muhoksella, Pudasjärvellä tai Raahessa.

ESR-rahoitteisen NOVA2-hankkeen tavoitteena on vahvistaa työelämän ja koulutuksen ulkopuolella olevien nuorten osallisuutta ja toimintakykyä matalan kynnyksen liikuntatoiminnan avulla. Hankkeen toteutusaika on 1.6.2018 – 31.5.2021. Toteuttajina ovat Pohjois-Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry ja ODL Liikuntaklinikka. Hanke kohdentuu Oulun, Raahen, Pudasjärven, Muhoksen ja Iin alueelle.