Nuorisovaltuuston pöytäkirja 13.9.2019

Aika: perjantai 13.9.2019
Paikka: Hirsikampus, iso neuvotteluhuone

1. Kokous avattu klo 12.17 nuorisotyöntekijä Marita Hankilan johdolla, paikalla oli: nuorisotyöntekijä Marita Hankila, koulunuorisotyöntekijä Miika Raiskio, Riikka Lehtola, Miro Junna, Meja Märsynaho, Eveliina Pesonen, Mikael Kareketo ja Juhana Luokkanen.
  2. Nuorisotyöntekijä Marita Hankila esitteli nuorisovaltuuston jäsenille nuorisovaltuuston perusteita, ryhmän jäsenten rooleja ja tulevaa toimintaa ja tehtäviä. Nuorisovaltuuston jäsenet saivat esittää kysymyksiä ohjaajille. Nuorisovaltuustolle esiteltiin tuleva työpaja, jonka aiheena on Hyvän olon keskuksen kirjasto. Hankkeen työntekijä pyydetään seuraavaan kokoukseen. Käsiteltiin Korpipaneelin korvaavasta tapahtumasta, jossa aiheena on myös Hyvän olon keskus. Lisäksi keskusteltiin Pohjois-Pohjanmaan nuorisovaltuustojen tapaamisesta 23.11.2019.
  3. Nuorisovaltuuston jäsenet halusivat päättää kokouksessa ryhmälle puheenjohtajan ja sihteerin. Puheenjohtaja ehdokkaaksi ilmoittautui Miro Junna. Ryhmä äänesti yksimielisesti ehdotuksen puolesta. Sihteeriksi ehdolle asettui Mikael Kareketo. Ryhmä äänesti yksimielisesti ehdotuksen puolesta. Varapuheenjohtajaksi ei ollut vielä ehdokkaita, yksi jäsen miettii ja halutaan antaa mahdollisuus myös poissaoleville. Nuorisovaltuusto käsittelee asiaa seuraavassa kokouksessa.
  4. Nuorisovaltuusto keskusteli alustavasti kokouksien ajankohtia. Nuorisovaltuuston jäsenet nostivat esille liikkumiseen liittyviä haasteita. Nuorisovaltuusto sopi seuraavan ajankohdan. Asiaa käsitellään lisää seuraavassa kokouksessa.
  5. Seuraava kokous järjestetään 17.10.2019
  6. Kokous päättyi klo 13.19