Lasten valtuuston pöytäkirja 15.10.2019

Aika: tiistai 15.10.2019 klo 10.00-12.00
Paikka: Nuorisotila

1. Kokous avattu klo 11.00 nuorisotyöntekijä Marita Hankilan johdolla, paikalla oli: Tuomas Törmänen, Veeti Hiltula, Miko Niskasaari, Joonas Puhakka, Katariina Särkelä, Aada Rytinki, Reetamari Manninen, Helmiina Konttinen, Sara Jurmu, Moonika Takarautio, Tuomas Pyykkönen ja Juha Hiltula. Kutsuvieraana Outi Lintula ja ohjaajina nuorisotyöntekijä Marita Hankila ja koulunuorisotyöntekijä Miika Raiskio
  2. Käsiteltiin lasten valtuuston rooleja. Päätettiin vaihtaa puheenjohtajuutta ja sihteeriä joka valtuusto keralla. Puheenjohtajana toimi Tuomas Pyykkönen ja sihteerinä Juho Hiltula Keskusteltiin mitä lasten valtuusto toiminta on.
  3. Outi Lintula esitteli itsensä ja mitä työtä tekee. Lapset tutustuivat tulevan kirjaston havainne kuviin. Outi kyseli lasten valtuuston jäseniltä ideoita ja mielipiteitä tulevaan Hyvän olon keskukseen. Outi kirjasi ideat itselleen ylös. Samalla mietittiin kirjaston ja kirjastoauton kokonaisuuskuvaa. Sivukylän lapset antoivat ideoita myös kirjastoautoon, sillä se on heille ensisijainen kirjastopalvelu.
  4. Seuraava kokous pidetään joulukuussa
  5. Kokous päättyi klo 12.00