Nuorisovaltuuston pöytäkirja 21.11.2019

Aika: Torstai 21.11.2019
Paikka: Hirsikampus, iso neuvotteluhuone

1. Kokous avattu klo 15.03 Puheenjohtaja Miro Junnan johdolla, samalla todettiin, että nuorisovaltuusto on päätäntävaltainen.  Paikalla oli: Miro Junna, Nuutti Huotari, Maria Putula, Eveliina Pesonen, Juhana Luokkanen, Riikka Lehtonen, Malla Väyrynen, nuorisotyöntekijä Marita Hankila ja koulunuorisotyöntekijä Miika Raiskio
  2. Varapuheenjohtajan valinta: Maria Putula asettui ehdolle varapuheenjohtajan valinnassa ja hänet myös valittiin yksimielisesti valtuuston varapuheenjohtajaksi.
  3. Nuorisovaltuustojen tapaaminen Oulussa Pohjois-pohjanmaan alueella toimivien nuorisovaltuustojen kesken. Tapaamiseen Pudasjärven nuorisovaltuustoa edustamaan lähtivät Malla Väyrynen ja Maria Putula.
  4. Skype-palaveri Ouluun, jossa Sofia Heininen Maaseudun sivistysliitosta kertoi nuorisovaltuustolle Pudasjärven nuorten vastauksia kyselystä, jossa kysyttiin Pudasjärven parhaat asiat, huonoimmat, sekä kehityskohteet. Alla muutama mitkä nousivat ylitse muiden.
    Parasta Pudasjärvellä: Koulu, luonto ja ihmiset.
    Pahinta Pudasjärvellä: Huonot tiet, pitkät välimatkat, oleskelupaikkojen vähyys ja harrastusmahdollisuudet.
    Kehityskohteita ja muutettavaa: Jäähalli, ratsastusmahdollisuuksia, tapahtumia nuorille.
    Nuorisovaltuuston jäsenet pohtivat Pudasjärvelle mahdollisuuksia päästä kokeilemaan erilaisia harrastusmahdollisuuksia ja mikäli kaupungissa ei ole harrastuksen järjestäjiä voisi järjestäjät tulla ostopalveluina.
  5. Seuraava kokous järjestetään 13.1.2019.
  6. Kokous päättyi klo 16.01

Muistion kirjoitti: