Uusien e-asiakkaiden rekisteröinti alkaa kirjastossa

Uusille ja kirjastokortin kadottaneille asiakkaille luodaan väliaikaisia e-asiakastunnuksia kirjastojen e-aineistojen käyttöön. Tunnuksen saa ottamalla yhteyttä kirjastoon puhelimitse 040 826 6434 tai sähköpostitse Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Asiakaspalvelu vastaa arkisin klo 9–15. Tunnusten hankkimiseen on tulossa myös verkkolomake OUTI-verkkokirjastoon. E-asiakastunnukset poistetaan poikkeusajan päätyttyä ja kirjaston käyttöä voi tämän jälkeen jatkaa hankkimalla kirjastokortin normaalin käytännön mukaan käymällä kirjastossa.

Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan eKirjastosta löytyy e-kirjojen ja e-äänikirjojen lisäksi e-lehtiä, musiikkia, dokumentteja ja elokuvia. Palveluihin kirjaudutaan kirjastokortin numerolla ja PIN-koodilla. E-kirjasto löytyy OUTI-verkkokirjastosta osoitteesta outi.finna.fi.

Jos olemassaolevaan kirjastokorttiin liitettyä PIN-koodia ei ole tai se on kadonnut, uuden saa OUTI-verkkokirjaston kirjautumisikkunassa olevan Unohditko PIN-koodisi -linkin avulla asiakastietoihisi kirjattuun sähköpostiosoitteeseen. Ongelmatilanteessa voi ottaa yhteyttä kirjaston asiakaspalveluun