Jätä hakemuksesi ja kutsumme sinua rehtoriksi!

Tule rehtoriksi!

Meillä on puhdasta ilmaa, terveitä oppimisympäristöjä ja tilaa kasvaa. Ammatillisesti, yksilönä ja yhteisön jäsenenä. Täällä laajat metsät, vesistöt, suot ja Syötteen tunturialue tarjoavat monipuolisia harrastusmahdollisuuksia. Kerrankin voit hiihtää vuodenajoista välittämättä. Kesällä korkokengissä tai rippipuvussa Kapustasuolla ja kevättalvella auringosta ja hankikannosta nauttien samassa huikeassa suoympäristössä. Pilkkijätkin voivat hioa taitojaan talvisin perinteisesti jään läpi ja heinäkuun helteessä Kesäpilikin MM-kilpailuissa.

Pudasjärven luonto on moni-ilmeinen laajoine soineen, kalaisine vesistöineen, huikeine vaaroineen ja tuntureineen. Iijoki virtaa uljaana ja luonnontilaisena kaupungin keskustan halki. Lähiruoka on jokaisen ulottuvilla, koska vesistöissämme riittää kalaa, metsissämme sieniä, marjoja ja riistaa. Pudasjärvi on maaseutumainen, yhteisöllisten ja osallistumaan houkuttelevien kylien kaupunki.

Pudasjärven tunnusluvut

Suomen karttaAsukkaita 7873 • Yrityksiä n. 450 • Uuusia hirsirakennusinvestointeja 85 milj. € • Poroja n. 18 000 • Soiden lukumäärä 948 kpl • Ouluun 88 km

Pudasjärvi sijaitsee neljän lentokentän risteyksessä, Oulun, Kuusamon, Rovaniemen ja Kajaanin. Onpa meillä omakin lentokenttä, jota lukio hyödyntää opetuksessaan. Toimivat yhteydet ulkomaailman verkostoihin ja etätyömahdollisuudet toimivat valokuidun nopeudella koko Pudasjärven alueella.

hirsikampus, Maailman suurin hirsikoulu

Pudasjärven Hirsikampus on 2016 valmistunut yli 700 oppilaan ja opiskelijan yhtenäiskoulu ja lukio. Yhtenäiskoulu kehittää aktiivisesti opetussuunnitelman mukaista toimintaa, jossa lapsen ja nuoren koulupolku on saumaton jatkumo turvallisessa kasvua tukevassa oppimisympäristössä. Koululla huomioidaan yksilölliset oppimispolut, monikulttuurisuus, nuorten aktiivinen osallisuus oppimisessa sekä koulun kehittämisessä. Lukiota kehitetään yleislukion sekä ilmailuun painottuvan erikoislinjan osalta.

Hirsikampus on moderni oppimisympäristö, jossa on upeat puitteet opiskeluun ja yhteistoimintaan. Tilat on suunniteltu turvallisiksi, terveellisiksi, viihtyisiksi ja helposti muuntuviksi

Hirsikampuksen yhtenäiskoulussa henkilökuntaa on noin 80 työntekijää. Rehtorin apuna toimii kaksi apulaisrehtoria. > Lue lisää

Asuminen ja perhe

pietarilan luhtitalotHirsikampuksen lähelle valmistui v. 2018 hirsisiä luhtitaloja, joiden ikkunoista avautuu vuoden ja vuorokauden aikojen mukaan vaihteleva näkymä Iijoelle. > Lue asumisesta lisää täältä

Maailman suurin hirsinen Pikku-Paavalin päiväkoti huolehtii lämmöllä ja turvallisesti lapsistasi työpäiväsi aikana. > Lue lisää varhaiskasvatuksesta

Pudasjärven Hyvän Olon Keskus

phok havainneLähelle Hirsikampusta, Oulu-Kuusamo -tien varteen, valmistuu syksyllä 2021 hirsinen, prosenttitaiteella rikastettu Hyvän Olon Keskus. Noin 9300 neliön suuruiseen rakennukseen sijoittuvat kaikki sosiaali- ja terveyspalvelut. Lisäksi mm. kirjasto- ja kulttuuripalvelut löytyvät jatkossa saman katon alta. > Lue lisää

jätä hakemuksesi

Lue hakuilmoituksemme ja jätä hakemuksesi Kuntarekryssä.

Odotamme sinua!

Tutustu ennalta persoonallisiin pudasjärvisiin: > Järjen äärellä