Siltaremontit Siuruan- ja Jaalangan teillä kesällä 2020

Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus on myöntänyt 83 000 euron rahoituksen kahden sillan kansilankutuksen uusimiseen Pudasjärvellä. Kansilankutukset alkavat olla uusimiskunnossa ja suurempien vaurioiden välttämiseksi työ on ajankohtainen. Työn toteuttaa Destia Oy:n kokenut sillankorjausryhmä.

Työt aloitetaan Koivuojan sillalla maantiellä 855 (Siuruantie) juhannuksen jälkeisellä viikolla. Koivuojan sillan lankutus uusitaan elementteinä, jotta työ ei häiritse liikennettä paria päivää enempää. Työn aikana tulee lyhyitä liikennekatkoja ja tiellä liikkujan on varauduttava odottamaan ylipääsyä.

Koivuojan siltaremontin valmistuttua siltatyömaa siirtyy maantielle 18765 (Jaalangantie) Kivivaaran sillalle. Kivivaaran sillan lankutus uusitaan kappaletavarasta ja liikenne joudutaan katkaisemaan työn ajaksi. Työn on arvioitu kestävän kolme päivää.

Tarkemmista aikatauluista ilmoitetaan juhannusta edeltävällä viikolla paikallislehdissä, kaupungin internet-sivuilla ja työn alkaessa liikennetiedotteella sekä tienvarsille pystytettävillä tiedotustauluilla.